A tudás nem beszél önmagáért

Szerémi Péter

http://szeremipeter.hu/ kommunikációs szakember

A tudás nem beszél önmagáért - ezt vallja a kommunikációs szakértő. Saját magunknak kell tehát kijárnunk az utat a brandünk előtt, de nem mindegy, ezt hogy tesszük. Ha ajtóstul rontunk a potenciális érdeklődőkre, elijeszthetjük, vagy untathatjuk őket. Bizalmi kapcsolatot kell kialakítanunk a vevővel, mielőtt a cégünkről kezdhetnénk beszélni.

 

Senki sem szereti érezni, hogy el akarnak neki adni valamit, vagy még rosszabb - rá akarnak sózni egy terméket. Ezért fontos, hogy valóban figyeljünk az igényekre, és felkészüljünk a tárgyalásokra. A partner így érezni fogja, hogy nem egy instant megoldást, hanem személyre szabott ötleteket osztunk meg vele. Felkészüléskor tartsuk szem előtt, mivel foglalkozik a partnerünk, milyen értékrend szerint dolgozik. Gondoljuk végig, mit nyújthatunk neki amivel még sikeresebb lehet, vannak-e olyan területek, ahol nehézségekkel küszködik?

 

Nagyon fontos, hogy a szakterületünk beható ismerete ne feledtesse el velünk: a másik fél talán nem annyira felkészült, mint mi. Meg kell tanulnunk úgy kommunikálni, hogy az is kapcsolódni tudjon hozzánk, aki nem mélyült még el a témában.

 

A túl bő lére eresztett mondanivaló is lehet terhes a partnerek számára. Szerémi Péter az “elevator pitch” nevű gyakorlatot javasolta: Képzeljük el, hogy egy percünk van egy fontos emberrel egy liftben, ennyi idő alatt kell jó benyomást keltenünk és felkeltenünk a figyelmét. Először a kapcsolatot kell megalapozni a másik féllel, csak ezután lesz nyitott a mondanivalónkra.


Tehát természetesen, fókuszáltan és személyre szabva adjuk elő mondanivalónkat, az üzleti életben a figyelem felkeltése és a bizalom megteremtése fontosabb, mint az azonnali válasz megszerzése.