Beszámoló a vállalkozói reggeliről

A vállalható vállalkozásokért tartotta meg a Bridge Budapest harmadik workshopját, ahová kezdő, és már növekedő vállalkozások képviselőit várták. Egy közös reggeli keretében, szakértői segítséggel járták körül a kommunikáció, a marketing, a finanszírozás és a növekedés témáit.

 

Hogy változik a cég, ha növekedésnek indul? Hogy lehet jó üzleti tervet készíteni? Miért elengedhetetlen a marketing és a piackutatás? És hogy kommunikáljuk a brandünket mások felé? Négy asztalnál vitathatták meg az érdeklődők kérdéseiket a szakértőkkel, és kaphattak személyre szabott tanácsokat a hazai vállalkozói szféra legkiválóbb tanácsadóitól.

 

Demeter Ákos, a Deloitte Hungary szakértője nem csak azt foglalta össze a résztvevőknek, hogy milyen fázisai vannak egy vállalkozás növekedésének, de ezzel abban is segítette őket, hogy azonosítani és tudatosítani tudják a felmerülő problémákat. A növekedésnek induló vállalatban ugyanis folyamatosan új kihívások elé nézünk, melyekre összetett, a cég struktúráját és a vezetés stílusát egyaránt érintő választ kell adnunk.

 

A hatékony marketingről és eszköztáráról Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem professzora tartott átfogó workshopot. A piackutatás és a fogyasztói magatartás ismerete nem egyszerűen a kimutatásokhoz szükséges, hanem kulcsfontosságú része a vállalati brand megfogalmazásának. Kiszámíthatlan piaci folyamatokról, öntudatós vevőkről beszélgettek a résztvevők, és végül testreszabott gyakorlati tanácsokkal gazdagodtak.

 

A finanszírozási blokk vezetője, Pelech Dávid, a Solaris Consulting munkatársa azt hangsúlyozta, reális, számokkal alátámasztott üzleti tervezés nélkül nincs sikeres vállalkozás. A stratégiai terv, a kimutatások elengedhetetlenek, hogy a kellő pillanatban bevonzhassuk a befektetőket. A bank fejével kell gondolkodnunk, és meg kell mutatnunk, hogy vállalkozásunk stabil lábakon áll.

 

Szerémi Péter kommunikációs szakértő asztalánál arra kaphattak választ az érdeklődők, hogy beszéljünk arról, amit csinálunk. A legfontosabb talán az, hogy a beszélgetéseink célja ne az érdekérvényesítés legyen. A közös hang megtalálása, a bizalom kiépítése törékeny folyamat, amit könnyen eltörhetünk, ha túl sokat, túl hamar akarunk átadni a másik félnek. Türelem, mindig van idő a kapcsolat építésére. Kommunikáljunk könnyen befogadhatóan, a partner számára érdekesen, és gyakoroljuk a mondandónk lerövidítését.


A workshopot közös kerekasztal zárta, ahol minden panel résztvevője megoszthatta a hallottakat. Részletekbe menően megvitathatták az egyes vállalkozások egyedi helyzetét és rájuk váró kihívásokat. Baráti hangulatban, közös gondolkodással, ötleteléssel zárták a résztvevők a Bridge Budapest vállalkozói reggelijét. Természetesen nem maradhat el az eseménysorozat folytatása sem, a negyedik workshop részletei hamarosan érkeznek.